tiistai 26. elokuuta 2014

Uusi olemisen taso


Oma koti <3
 Viimeisestä postauksesta on kulunut reilu kolme kuukautta. En ole koskaan ollut huolissani siitä, millä aikataululla sisältöä blogiin syntyy. Sitä tulee aina sopivissa määrin, sopivassa tahdissa. Kirjoittamiseen täytyy olla sisäinen palo, tarve saada joku oivallus itsestä ulos. Kirjoittaminen onnistuu vain tämän sisäisen palon vaikutuksen alaisena. Viimeisin rehellisyyspostaus antoi uskomattoman sysäyksen tutkia itseäni entistä syvemmältä ja hioa omaa olemistani entistä enemmän itseni näköiseksi.

Aika on hidastunut. Jollain lailla olen pysähtynyt ja rauhoittunut. Kun pysähtyy kuuntelemaan mitä sisimmällä on sanottavaa ja mikä tuntuu oikealta, ei ole tarvetta olla liikkeessä jatkuvasti, psykologisen kiireen vallassa. Muutin elokuun alussa Kouvolaan parhaan ystäväni ja lasten kanssa unelmiemme kotiin. Kun ensi kertaa avasin ulko-oven, tiesin, että tämä on nyt sitten se koti. Koti, jota en ole tuntenut olevan vuosiin. Ymmärsin, ettei minulla ole ollut kotoisaa oloa missään fyysisessä paikassa aikoihin. Jollain tavalla sain vihdoin juuret maahan. Olen jo perillä. On ollut mielenkiintoista seurata ihmisten reaktioita. Jostain syystä ystävysten kimppa-asuminen tuntuu kuuluvan ainoastaan opiskelijoille, ja auta armias, jos sinulla on lapsia! Jopa seksuaalista suuntautumista on epäilty useammalta taholta. Monet ihmiset elävät kaavoista koostuvan aikajanan mukaisesti ja kaikki sen ulkopuolinen on vähintäänkin epäilyttävää. Miten ihmiset muka voisivat olla pyyteettömiä toisilleen ja käyttäytyä ja ilmaista itseään niinkuin itse haluavat?! Ennenkuulumatonta. Mutta ei enää.

Aidoin ystävyys, jonka olen kokenut

Miksi en haluaisi viettää aikaa ihmis(t)en kanssa, jonka kanssa olen kokenut ja kasvanut eniten elämässäni? Nauranut tikahduttavinta ja parantavinta naurua ikinä. Ihminen, jonka seurassa oma parhain versio itsestäni pääsee esille. Ilmapiirissä, jossa kumpikaan ei tuomitse toisen kipeimpiä ja noloimpia ajatusmalleja tai toimintatapoja, vaan kaikki nostetaan reilusti mutta rakkaudellisesti pöydälle käsiteltäväksi ja oman jatkuvan kasvun ja kehityksen takaamiseksi. Molemmilla on palava halu kasvaa ja kehittyä ja oivaltaa päivittäin uusia puolia itsestä. Haasteet otetaan vastaan takertumatta ja usein niille nauretaan yhdessä. Kumpikaan ei ole velvollinen toiselle mistään, ja molemmat tietävät toisesta kaiken. Kaikesta puhutaan. Saan vapaasti elää, olla, hengittää ja ilmaista itseäni kussakin hetkessä parhaaksi kokemallani tavalla, oli se sitten nauraminen, laulaminen, itkeminen, tanssiminen tai pelkkä oleminen. Lapset ovat parhaita ystävyksiä ja saavat yhdessä oppia ja kokea elämää sekä kasvaa omaksi itsekseen. Tässä hetkessä en tiedä mitään parempaa. Lähtökohdat ovat kunnossa.

Oma terassi

Yrittäjyys on ollut minulle valtava ponnahdus oravanpyörästä siihen suuntaan, jossa saan tehdä sitä mitä rakastan kaikkein eniten. Olen uskaltanut antaa unelmieni toteutua. Viime aikoina olen mennyt vielä syvemmälle. Miten voisin kehittää Mennikköä ja tulla itse samaan aikaan parhaaksi versioksi itsestäni? Haluan jakaa ihmisille aitoa hyvää. Olen pohtinut energiahoitoja. Ne ovat vaikuttaneet syvästi minuun ja moneen hoidettavaani. Energiahoidossa energiatukoksia poistetaan ja loppujen lopuksi ihminen itse parantaa itsensä eli sallii itsensä parantuvan. Olen vain tien näyttäjänä todistamassa ihmisen oman voiman käyttöönottoa, ja se on kaunista. Mielestäni tämä luontainen tapa päästä lähemmäs omaa itseään kuuluu kaikille. Luonani on käynyt maksavia asiakkaita, jotka ovat saaneet apua erilaisiin vaivoihin. Kaikkein merkittävimmät tulokset tuntuvat kuitenkin syntyvän silloin, kun hoito tapahtuu täysin spontaanisti sattumanvaraisessa ympäristössä, puhtaasta rakkaudesta auttaa lähimmäistä. Minä en ole oikea henkilö hinnoittelemaan (=arvottamaan euroissa) jotakin sellaista, joka mielestäni kuuluu ihan jokaiselle. Sillä ei ole mitään tekemistä eurojen kanssa. Tietysti teen hoitoja edelleen myös pyydettäessä, mutta vapaaehtoisesti, odottamatta mitään vaihdossa.

Olin viikonloppuna eräässä laadukkaassa bisneshenkisessä lisäravinteiden koulutustilaisuudessa. Siellä tuotiin vahvasti ilmi, miten tärkeää on asettaa tavoitteita ja unelmia elämässä. Unelmointi antaa siivet ja tuo syvyyttä elämään. Listatessamme unelmia ja tavoitteita ja muiden kirjoittaessa järvenrantatonteista ja uusista autoista pysähdyin todella pohtimaan mitä minä haluan. Aluksi tuntui epämiellyttävältä, ettei minulla ole intohimoa saada uutta autoa tai matkustella ympäri maailmaa. Sitten tajusin, että minulla on kaikki, mistä voin ikinä haaveilla tai unelmoida. Minulla on kaikki mitä tarvitsen juuri nyt. Suurimmat suuntaviivat elämässäni ovat asioita, joita ei voi työtä tekemällä tai rahaa tienaamalla saavuttaa. Haluan tanssia, en rahoittaa tanssimistani. Minulla on kaikki maailman voima ja potentiaali itsessäni. Vaikka kyseiset lisäravintet ovat erittäin korkealaatuisia, firman brändi ja ilme viimeisen päälle kunnossa ja ihmiset mahtavia, minulla ei ole yhtäkään tavoitetta tai haavetta, joka motivoisi minua rakentamaan "uraa" tarkasti mietittyä valmista kaavaa noudattaen. Se en vain ole minä! Toki aion jatkossakin kysynnän mukaan välittää laadukkaita lisäravinteita niitä tarvitseville ja käyttää niitä itse, mutta todellinen motivaationi on löytää kokonaan oma juttuni, luoda jotain täysin uutta.

Apinalauma!

Raha on energiaa. Aina sitä tulee ja aina sitä menee. Aina on ollut varaa elää yltäkylläisyydessä ja tehdä niitä asioita, joihin on suurin sisäinen palo. Rahaa on aina riittävästi juuri tässä hetkessä. Olen tullut pisteeseen, jossa minussa oleva potentiaali odottaa ilmenemismahdollisuuksia. Tiedän, että pystyn lähes mihin vain mitä sydämessäni haluan. En voi toimia jos motivaationani on missään määrin raha, olemisen täytyy tulla 100% sydämestä ja luonnostaan ja uskon, että kuunnellessani itseäni ja uskaltaessani olla onnellinen kaikki ympärillä olevat asiat (kuten raha!) hakeutuvat niille kuuluville paikoille, kuten on käynyt. Aina.

Näin ollen Mennikkö todella on kehittymässä, ei ehkä liikevaihtoa kasvattamalla, mutta rehellisempään ja aidompaan suuntaan. Jos tulee päivä, että Mennikkö estää minua olemasta paras versio itsestäni, on tullut aika luopua siitä. Tästä hetkestä käsin kuitenkin uhkun ylitsepursuavaa intoa, mitä kaikkea minulla onkaan annettavana maailmalle! Blogi on saanut uuden ilmeen ja palveluhinnasto on poistunut. Uusi olemisen taso saa tulla.


1 kommentti: