lauantai 7. syyskuuta 2013

Olenko minä onnellinen?


Tuntemattomia Määränpäitä

Viimeisen vuoden aikana minulle on tapahtunut enemmän kuin koko aiemmassa elämässäni. Olen saanut elää, kokea, mennä, tehdä ja tuntea koko elämäni edestä. Olen itkenyt, nauranut, saanut jakaa suuria tunteita ja oivalluksia läheisimpieni kanssa ja toteuttaa itseäni loputtomiin. Tunnen syvää kiitollisuutta siitä, että minulla on ollut mahdollisuus toteuttaa elämäni suurin seikkailu.

Viimeinen vuosi on avannut minulle itseäni ja koko ympäröivää maailmaa enemmän mitä olisin koskaan osannut ajatella. Siirtyminen ohjelmoiduista toimintatavoista lähemmäs itseäni (=sydämen ääntä) on vaatinut monia kompromissejä ja rohkeita päätöksiä. Olen kohdannut monia syvimpiä pelkojani silmästä silmään, kuten ero ja vakituisesta työstä irtisanoutuminen. Monen monta kertaa olen mennyt sieltä syvimmän kuopan ja kantapään kautta. Kuitenkin kaikki valintani ja toimintani ovat vieneet minua johonkin suuntaan, siihen, mikä Minä olen Nyt.

Jokaisen pelon selätettyäni yksitellen olen samalla oppinut nauramaan sydämeni pohjasta ja itkemään puhdistavinta itkua, mitä olen koskaan ymmärtänyt. Olen oppinut luottamaan elämään ja olemaan kiitollinen, usein, siitä mitä minulla on. Olen nähnyt, miten syvää Ystävyys todella voi olla, kun kaikki asiat jaetaan ja yhdessä oivalletaan ajasta tai paikasta riippumatta. Olen oppinut rakastamaan pyyteettömästi, vaatimatta mitään, vain tuntemalla rakkautta. Elämääni on tulvinut uusia ihania ihmisiä. Kaikesta kokemastani saisi varmaan kymmeniä pohtivia kirjoituksia aikaiseksi, ja osan niistä teille aion jakaakin, ihan varmasti. Tunnen kuitenkin vahvasti, että jokin sykli elämässäni on tullut päätökseen ja uuden on aika ilmentyä. Taitaa olla aika vetäytyä pohtimaan uusia projekteja ja asioita Sinun hyvinvointiisi.

Hetken mietin miksi kirjoitan näistä asioista teille. Ilmeisesti tämän tekstin tarkoituksena on kehoittaa sinua pysähtymään. Keskellä kiireisintä ja kaaosmaisinta hetkeä. Pysähdy, huokaise syvään. Viisi minuuttia. Kysy itseltäsi, vaikka ääneen: Olenko minä onnellinen? Olenko tekemässä asioita, jotka vievät Minua eteenpäin? Teenkö asioita, joita Minä haluan, vai asioita, joita yhteiskunta, läheiset, ystävät, sukulaiset tai joku muu taho haluaaNautinko elämästäni? Mitä, jos jatkan samalla tavalla? Tällaisten kysymysten ääreltä löysin itseni. Enkä uskaltanut edes kuvitella, miten muutama kysymys pään sisällä kääntäisi koko elämäni suunnan.

Haluan päästää osan siitä kaikesta, mitä sisälläni tunnen tällä hetkellä, ilmoille kuvien muodossa. Kiitos elämäni rikkaimmasta kesästä! Tervetuloa uusi.


Ystävyyttä
Lapsia
Riemua
Rakkautta
Kokemuksia
Uusia kokeiluja
Nautintoja
Maanläheisyyttä
Hankintoja
Kauneutta
Tuoreutta
Rentoja työympäristöjä
Kauniita Hetkiä
Aamiaisia
Leppoisia töitä
Kestejä
Onnea
Yhteyksiä
Mukavia töitä
Kontakteja
Suklaata
Paratiiseja
Innokkuutta
Makuelämyksiä
Ostoksia
Uusia paikkoja

Uusia makuja
Varmuutta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti